Anlässlich des 40. Geburtstages vom News und Lifestyle-Magazin „Interview“, gibt es die Ausgaben von Dezember bis März für das iPad.
Andy Warhol ein Pop-Künstler und John Wilcock ein erfolgreicher Journalist gründeten das erfolgreiche US-Magazin. Das Konzept ist recht einfach und dennoch sehr erfolgreich : Promis interviewen Promis.
Die Ausgaben speziell für das iPad werden im Hudson Hotel in New York vorgestellt und gebührend gefeiert.
[youtube QIbiEOLrgSg]Hier ein Ausschnitt zum Statement von der huffingtonpost :
„When Andy Warhol founded Interview four decades ago, he did so with an ethos that
embraced the new,“ the magazine said in an announcement. „As with his art, Warhol re-wrote the rulebook with Interview, creating an innovative, intelligent, sophisticated, cutting-edge magazine that was culturally impactful, pushed the boundaries of the medium, and reinvented what a magazine could be. So it's entirely fitting that Interview is once again at the forefront of reinventing the magazine experience for Apple's iPad, combining the benefits of the digital age with the familiar advantages of Guttenberg's printing press to deliver a groundbreaking, knock-out reader experience. One could call Interview magazine on the iPad ‚an affordable Warhol screenprint.'“
Für Fans von „Interview“ eine tolle Sache. Wir können gespannt sein, welche Möglichkeiten sich in Deutschland ergeben , wenn das iPad auch hier erhältlich ist.
Quelle: http://www.huffingtonpost.com